Kamis, 19 November 2015

Cara Berhenti ketiak Berpeluh dan Live Life Cool dan selesa Sekali dan Untuk Semua

Cara Berhenti ketiak Berpeluh dan Live Life Cool dan selesa Sekali dan Untuk Semua

Peluh berlebihan berlaku di mana-mana di dalam badan. Peluh berlebihan, atau hiperhidrosis, boleh berlaku di ketiak, muka, tapak tangan, dan kaki. Tapak yang paling biasa untuk peluh berlebihan adalah, sudah tentu, ketiak. Ketiak berpeluh boleh menyebabkan bau badan, yang tidak adalah satu perkara yang baik dalam situasi sosial dan bulatan peluh dalam pakaian anda tidak penglihatan yang baik. Bayangkan orang mengelakkan anda kerana bau badan. Mujurlah, terdapat banyak cara yang anda boleh lakukan mengurangkan atau berhenti berpeluh ketiak berlebihan. Selain daripada melawat doktor anda mengenai ubat yang betul untuk menyembuhkan berpeluh ketiak, terdapat barangan di dapur atau taman anda yang membantu dalam mengawal apa-apa keadaan yang memalukan.

Pulpa Tomato dan epal sider cuka adalah barang-barang dapur yang membantu mengurangkan peluh ketiak. Gosok pulpa tomato pada ketiak dan biarkan selama 15 minit (20 minit untuk sider epal cuka) kemudian basuh sehingga bersih dengan air selepas itu. Satu lagi aplikasi topikal adalah pes walnut tanah dan kayu putih daun. Juga minum secawan teh sage setiap hari untuk berhenti berpeluh ketiak. Jus lemon, yang menghilangkan bau dan berpeluh berlebihan, boleh digunakan sebelum tidur. Satu campuran satu sudu teh baking soda, tiga titik minyak lavender, dan secawan air boleh digunakan sebagai semburan ketiak.

Menggunakan minyak pokok teh di kawasan yang terjejas juga berkesan dalam mengurangkan berpeluh ketiak. Satu cawan teh menenangkan dicampur dengan limau balsem, pudina, dan Adas sebelum tidur banyak membantu. Teh hijau membantu untuk menghapuskan toksin. Herba yang membantu mengurangkan peluh adalah astralagus dan burdock herba.

Berat badan berlebihan menggalakkan berpeluh ketiak berlebihan. Jika anda diberkati dengan sedikit berat badan, adalah lebih baik jika anda bekerja untuk menjaga berat badan di bawah kawalan. Ini bermakna bahawa anda perlu untuk melaksanakan perubahan pemakanan. Elakkan makanan pedas (yang menyebabkan tubuh menjadi panas) dan makan lebih banyak buah-buahan, sayur-sayuran, dan produk tenusu (yang menjaga suhu badan ke bawah).

Minum air lebih daripada minuman keras. Up Alkohol suhu badan dan denyutan jantung, menyebabkan berpeluh ketiak. Bahan kimia yang terdapat dalam kopi dan rokok peningkatan berpeluh, maka ia akan selamat jika anda menghadkan mereka. Minum banyak air menyejukkan suhu badan. Lepas, tetapi tidak kurangnya, mengamalkan beberapa kaedah relaksasi seperti pernafasan, meditasi, dan yoga. Mengekalkan tahap tekanan anda ke bawah; mengurangkan peluang meningkatkan berpeluh ketiak.

Memakai pakaian kapas untuk mengurangkan berpeluh ketiak. Dan kamu menyangka bahawa pembedahan adalah apa yang anda benar-benar perlu untuk menghapuskan berpeluh berlebihan. Anda tidak perlu melihat apa-apa lagi.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar