Kamis, 19 November 2015

Pemulihan Kitchen - Tarragon

Pemulihan Kitchen - Tarragon

Tarragon (Artemisia dracunculus) kebanyakannya dikenali untuk digunakan dalam sos béarnaise, cuka dan masakan Perancis. Kebanyakan herba moden tidak memberikan banyak kepercayaan sebagai herba penyembuhan.

Mengunyah daun Tarragon akan kebas mulut dan besar untuk sakit gigi. Tarragon mempunyai eugenol yang merupakan antiseptik dan digunakan dalam pasta gigi digunakan untuk tampalan sementara.

Menurut James A. Duke, PhD dan pihak berkuasa mengenai perubatan herba, tarragon mempunyai asid caffeic yang merupakan kimia melawan kanser. Tarragon boleh membantu membersihkan badan daripada radikal bebas. Ini bermakna bahawa ia adalah pencegahan kanser.

Tarragon juga boleh membantu jantung anda. The Rutin kimia yang terdapat dalam minyak membantu mencegah deposit plak dalam arteri anda. Pembentukan plak adalah punca utama penyakit jantung dan strok.

Untuk membuat teh tarragon, menggunakan 2 sudu teh dalam secawan air mendidih dan biarkan curam selama 15 minit. Minum sehingga 3 cawan sehari. Satu lagi cara untuk menggunakan Tarragon adalah untuk membuat Lemon Balm Teh dengan 1 sudu teh tarragon ditambah, biarkan curam selama 15 minit. Apabila anda membuat teh dengan cara ini, anda boleh meletakkan beg teh langsung pada kudis sejuk untuk penyembuhan.

Satu masalah dengan Tarragon ialah apabila anda mengeringkannya, anda kehilangan sebahagian besar daripada nilai, jadi ia perlu digunakan segar, beku atau dikekalkan dalam cuka.

Memasak dengan Tarragon menambah perisa kepada telur, chowders, sup, sos, sayur-sayuran, ikan dan ayam untuk hanya sampel kegunaannya.

Terdapat dua jenis tarragon, Rusia dan Perancis, anda perlu pergi untuk Perancis. Bahagikan akar pada musim bunga dan buah kilang 1 inci tips atau menggunakan keratan pada musim panas. Anda perlu tumbuh-tumbuhan nipis untuk jarak 2 kaki. Tarragon jarang bunga, tetapi jika ada buah-buahan yang steril.

Tarragon lebam dengan mudah, jadi menuai daun hati-hati pada musim panas. Gunakan ia segar, membekukan daun atau memelihara mereka dalam cuka.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar